Opis zwiększenia umiejętności doskonalenia nauczycieli z wykorzystaniem środowiska bogatego w technologie dyrektorów szkół na terenie powiatu giżyckiego i Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku
2. Anna Dworak
Powiatowy Zespół Obsługi Szkół i Placówek Oświatowych
ul. Smętka 7 11-500 Giżycko
http://www.pzosipo.gizycko.edu.pl
Opis zwiększenia umiejętności doskonalenia nauczycieli z wykorzystaniem środowiska bogatego w technologie dyrektorów szkół na terenie powiatu giżyckiego i Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku
2. Anna Dworak
Opis zwiększenia umiejętności doskonalenia nauczycieli z wykorzystaniem środowiska bogatego w technologie dyrektorów szkół na terenie Alytus i Alytuskiego Centrum Pomocy Pedagogiczno –Psychologicznej
Informacje pracowników Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku.
3. Marta Knaś
Informacje pracowników Alytuskiego Centrum Pomocy Pedagogiczno –Psychologicznej
(w szkoleniach uczestniczyli również nauczyciele z Alytus, których nie uwzględnia się przy określaniu rezultatów)
Nabycie lub pogłębienie umiejętności stosowania przez 100 nauczycieli pracujących w szkołach partnerów czterech (strategii/technik uczenia) uważanych za najskuteczniejsze (według Johna Hattiego), którego wyniki badań są upowszechniane przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Akademię Cyfrowej Szkoły tj:
Strategie te powinny być wdrażane w środowisku bogatym technologicznie tj. przy pomocy tablic interaktywnych, indywidualnych komputerów i tabletów pracujących w lokalnej sieci/międzyszkolnej sieci z dostępem do szeroko pasmowego internetu oraz z wykorzystaniem otwartych zasobów edukacyjnych w różnych krajach i językach.
Potwierdzeniem nabycia tych umiejętności są ilustracje filmowe przeprowadzonych zajęć lekcyjnych przez każdego nauczyciela oraz skonstruowanie jednej lekcji w ramach tworzenia otwartych zasobów edukacyjnych przez pary nauczycieli: jedna osoba z powiat giżycki + jedna osoba z Alytus.
Nauczyciele przeprowadzili filmowane lekcje z stosując ww. strategie oraz wykonali zasoby. Są one przedstawione w menu, dostępne dla wszystkich, którzy zechcą je zobaczyć. Być może nieskorzy widzowie zechcą skorzystać z doświadczenia autorów.
Należy jednak zaznaczyć, że są to ilustracje filmowe rzeczywistej lekcji w klasie lekcyjnej nie zaś filmy, których realizacja wymaga studia filmowego z systemem utrwalania dźwięku, dzielenia lekcji na poszczególne sceny i powtórek, eliminacji niektórych scen i montażu. Celem tego działania było potwierdzenie nabycia umiejętności, nie zaś wykonanie profesjonalnych filmów do użytku przez innych nauczycieli.
Drugim rezultatem jest podwyższenie umiejętności 10 osób prowadzących szkolenia z instytucji edukacyjnych Powiatu Giżyckiego i Miasta Alytus tj. Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji i Centrum Pomocy Pedagogiczno –Psychologicznej z Alytus w zakresie pracy z nauczycielami, grupą międzynarodową i wykorzystania w szkoleniach technologii informacyjno –komunikacyjnych. Potwierdzeniem uzyskania tego rezultatu jest informacja o osiągniętych rezultatach pracownika tych instytucji biorącego udział w projekcie oraz ankieta ewaluacyjna na temat tych pracowników wypełniona przez uczestników etapu 3 szkoleń.
W załączeniu informacje:
Osoby organizujące szkolenia czyli dyrektorzy wszystkich szkół i instytucji (8 osób) zwiększyli umiejętności organizacji doskonalenia nauczycieli z wykorzystaniem środowiska nauczania bogatego w technologie. Potwierdzeniem osiągnięcia tej umiejętności jest pisemna informacja dyrektorów szkół i edukacyjnych instytucji partnerskich.
W załączeniu
Sześć szkół Gimnazjum Bystry, Alytuska Szkoła dla młodzieży i dorosłych, Zespół Szkół Elektronicznych i Informatycznych w Giżycku, Alytuska Szkoła Podstawowa Dzukija, Szkoła Podstawowa Nr 4 w Giżycku, Alytuskie Centrum Kształcenia Zawodowego zmodernizowało plany rozwoju szkoły – uwzględniając najbardziej skuteczne metody – strategie nauczania i środowisko uczenia bogate w technologie oraz wykorzystanie bezpośredniej współpracy szkół na terenie powiatu giżyckiego i miasta Alutus. Informacją o osiągnięciu tego rezultatu będą pisemne aneksy lub nowe wersje tych planów.
W załączeniu:
Dwie jednostki samorządu terytorialnego Powiat Giżycki i Miasto Alytus zmodernizowały Strategię Rozwoju Edukacji uwzględniając „cyfrowe” doskonalenie nauczycieli, wspomaganie tworzenia środowiska bogatego w technologię w szkołach i współpracę międzynarodową. Informacją o osiągnięciu tego rezultatu jest modernizacja strategii rozwoju edukacji poprzez jej modernizację w Powiecie Giżyckim i opracowanie nowej Strategii w Samorządzie miasta Alytus.
W załączeniu:
We wniosku o dofinansowanie projektu, zakładano iż 500 nauczycieli nie biorących udziału w projekcie zostanie poinformowanych o najbardziej skutecznych strategiach nauczania oraz metodach ich wykorzystania w środowisku bogatym w technologie. Potwierdzeniem osiągnięcia tego rezultatu są listy obecności nauczycieli nie biorących udziału w szkoleniach na końcowej konferencji oraz liczba wejść na stronę internetową projektu w czasie od umieszczenia produktów pracy intelektualnych do momentu zakończenia projektu.
Liczba wejść na stronę internetową projektu w czasie od umieszczenia produktów pracy intelektualnych do momentu zakończenia projektu (31.08.2017).
W załączeniu:
Nastąpiła cyfrowa integracja (współpraca) w zakresie nauczania, szkolenia i pracy z młodzieżą szkół na różnych poziomach, różnych krajach, różnych organów prowadzących miedzy partnerami. Potwierdzeniem tego rezultatu jest podpisanie porozumienia o współpracy tych szkół jak również liczba cyfrowych kontaktów. Potwierdzeniem tej integracji jest również złożenie wniosków o dofinansowanie następnych projektów, tym razem z Programu Interreg V-A Litwa Polska przez partnerów projektu:
W załączeniu:
We wniosku o dofinansowanie projektu, zakładano iż nastąpi zwiększenie umiejętności dydaktycznych i pedagogicznych uczestników projektu (110). Szkolenia w grupie międzynarodowej, tworzenie produktów związanych z pedagogiką i dydaktyką, ich upowszechnianie na stronie internetowej i konferencji końcowej spowodują wzrost umiejętności pedagogicznych i dydaktycznych uczestników projektu.
Informacją o osiągnięciu tego rezultatu jest dokonana ewaluacja projektu zawierająca informację o jego wpływie na umiejętności zawodowe nauczycieli biorących udział w projekcie.
W załączeniu: